این HS است، جدیدترین شاسیبلند برند احیا شدهی ام جی. قیمت رقابتی و گارانتی 7 سالهی چشمگیر باعث شده جدیدترین محصولات ام جی محبوبیت خوبی به دست آورند و مدل الکتریکی ZS این موضوع را نشان داده به گونهای که در اولین ماه فروش حدود 2 هزار سفارش را دریافت کرده است.
اما حرکت به سمت خودروهای بزرگتر میتواند چالشبرانگیزتر باشد. خریداران خواهان خودرویی جذابتر و لوکستر هستند و با وجود انتخابهای بسیار زیاد در کلاس شاسی بلندهای میان سایز، HS باید خود را ثابت نماید. خب آیا این ام جی میتواند رقیبی درخور برای نیسان قشقایی و یا اشکودا کاروک باشد؟
در آغاز باید گفت ام جی تریم های HS را ساده نگه داشته است. سه تریم و یک پیشرانه یعنی 1.5 لیتری توربوی بنزینی برای این خودرو در نظر گرفته شده و میتوان از بین گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه یکی را انتخاب کرد.
استایل خودرو نیز کاملاً ساده است. نمای جلو شبیه دیگر محصولات ام جی بوده اما فرمی پهنتر و مستطیلی به خود گرفته است. ام جی HS خودروی کاملاً متمایزی نیست اما خب جدای از پژو 3008، اکثر خودروهای این کلاس در همین بازهی طراحی قرار میگیرند.
از نظر طول هم این خودرو بین قشقایی و کاروک قرار گرفته و از نظر پهنا و ارتفاع چند میلیمتر کوتاهتر از اشکوداست. ام جی میگوید فضای کابین این خودرو جزو بهترینهای کلاس خود بوده و ما هم با آن موافقیم. فضای پای HS زیاد بوده و فضای سر بیش از حد نیاز وجود دارد. اگرچه ما بهصورت سهنفری در صندلی عقب ننشستیم اما اعداد نشان میدهند که از این نظر هم HS یکی از بهترینهای کلاس است. با وجود فضای 450 لیتری، صندوق خودرو بزرگتر از قشقایی بوده اما به پای اشکودا نمیرسد.
ام جی در طراحی کابین و داشبورد به انتقادات مشتریان دربارهی استفاده از متریال ارزانقیمت گوش کرده و نتیجهی به دست آمده در HS واقعاً خوب بوده است. تریم های پلاستیک نرم و چرم روی اکثر سطوح بکار رفته و پلاستیکهای سخت در معرض دید نیستند. در کل شاهد کابینی هوشمند و مینیمالیستی هستیم.
شاید هم طراحی کابین بیش از حد مینیمالیستی است. در داشبورد خبری از دکمههای فیزیکی زیادی نیست و اگرچه سوئیچهای زیر ورودیهای هوا ظاهر بسیار خوبی دارند اما خب تعداد آنها مناسب نیست. تمامی تنظیمات مربوط به بخاری و کولر را هم باید با استفاده از صفحه لمسی انجام داد.
درباره این سایت